środa, 27 czerwca 2012

Żywieniowe frustracjie i rozterki

Myślę że każdy świadomy właściciel psa wiele razy stawał przed wyborem jedzenia dla swojego pupila. Ja do osób świadomych mogę zaliczać siebie dopiero od niedawna, jednak od tego czasu, to czym żywię psa, stało się dla mnie bardzo ważne. Za każdym razem gdy kończy się nam jeden worek, staję przed tym samym problemem: Jaką karmę wybrać? W tej chwili Balto je Orijena, jednak ostatnie badania krwi wykazały że nerki są obciążone, co skutkowało podwyższoną kreatyniną. W takim wypadku pozostaje mi zmienić karmę. Lekarz oczywiście polecił mi Royal Canin Renal. Po powrocie do domu zajrzałam do składu tej karmy i prawdę mówiąc jestem przerażona że karma o składzie:
 ryż, mąka kukurydziana, tłuszcze zwierzęce, gluten kukurydziany, izolat białka sojowego*, hydrolizat białka zwierzęcego, pulpa buraczana, sole mineralne, proszek jajeczny, włókno roślinne, olej rybny, olej sojowy, fruktooligosacharydy, wyciąg z zielonej herbaty (źródło polifenoli), wyciąg z aksamitki wzniesionej (źródło luteiny).
Kosztuje 250zł/14kg. Nie jestem zwolenniczką zbóż w karmie, a zwłaszcza takiej ich ilości. Co również przykuło moją uwagę to brak mięsa w karmie, które de facto jest najdroższym składnikiem psiego jedzenia, więc zastanawiam się za co miałabym zapłacić te 250zł. Sfrustrowana postanowiłam poszukać innej karmy o niskiej zawartości białka, a dodatkowo satysfakcjonującym mnie składzie. Prawdę mówiąc nie wiem co będzie naszą następną karmą, uzależniam to również od opinii weterynarza, jednak moją uwagę zwróciła karma Wolfsblut. Do wyboru jest wiele rodzajów tej karmy, jednak w większości z nich biało oscyluje w granicach 20%, przy jednoczesnej dużej zawartości mięsa w składzie, oraz bardzo małej (lub braku) zawartości zbóż. I tak dla porównania z RC Renal, wkleję skład Wolfsbluta dla seniorów:
WOLFSBLUT Grey Peak SENIOR
Słodkie ziemniaki (min. 42 %), koza (min. 23 %), suszone konina, tłuszcz koński, włókno grochowe, tymianek, szałwia, majeranek, oregano, pietruszka, Immutop® (koncentrat ze słonecznika bulwiastego), witaminy, minerały, białko ziemniaczane, białko grochowe, jeżyny, maliny, jagody, czarne porzeczki, owoce czarnego bzu, aronia, spirulina, glukozamina (min. 0,32 %), MSM (min. 0,32 %), siarczan chondroityny (min. 0,22 %), polisacharydy mannozowe (min. 0,2 %), oligofruktoza (min. 0,2 %), nukleotydy (min. 0,17%), pokrzywa, głóg, żeńszeń, mniszek, nasiona anyżu, kozieradka pospolita.
Analiza:
Białko surowe 21 %
Tłuszcze surowe 10 %
Włókno surowe 3,5 %
Popiół surowy 9 % 

 Worek tej karmy to koszt 266zł/15kg, czyli cenowo podobnie do RC, jednak moim zdaniem jakość tej drugiej karmy jest dużo lepsza. Myślę że następnym, razem zdecyduję się właśnie na to jedzenie, z nadzieją że  odciąży nerki i jednocześnie będzie dobrze służyć żołądkowi mojego starszego psa.

Jakby ktoś był zainteresowany tą karmą, więcej można znaleźć na stronie: http://www.zdrowypiesek.pl/category/karma-dla-psow-wolfsblut

1 komentarz:

  1. Serce bloga dla psiaków bije w rytmie ogonów! Kolorowe relacje z życia, praktyczne wskazówki i mnóstwo psiego uroku. Wprowadź psa do tego wirtualnego świata przygód! https://nasze-psy.pl/

    OdpowiedzUsuń